vineri, 11 ianuarie 2013

Cu duba in parcare

Vasilica era un om fericit de cand isi luase o duba de transport. Facuse un efort, sa o cumpere, sa incerce si el sa castige un ban in plus cu ceva transport. Prima dilema a lui a fost sa cumpere una de transport marfa sau de persoane, ca din ce vazuse el mergeau la fel amandoua. Si pana la urma luase una de persoane, era de 18 locuri ( ca de, avea carnet pentru ea de cand umblase cu Carmen de la Primarie), o inmatriculase si acum se gandea ce sa faca sa castige bani.
Ca sa mearga gandirea bine a cumparat de la chiosc cateva beri, ca era asa de cald afara, si a iesit in fata blocului sa fie si umbra si ceva aer.
Scoate berile de la rece, isi ia un scaun si coboara in fata blocului sa inceapa procesul de gandire. Il gaseste acolo pe Nicu, vecinul de la trei, care avea si el o duba, dar de marfa. Si isi zise ca e bine, poate afla si el ceva nou si invata. Pune scaunul, se aseaza langa Nicu, si ii da si o bere.
- Ce bine ma Vasilica, ca imi era o pofta de bere!! pe caldura asta merge la fix!
- Nicule, ce bine ca esti aici! mi-am luat o duba si sa-mi zici si mie ca sa fac sa gasesc ceva clienti!
- Pai mai Vasilica, asta e mai greu, ca ai nevoi de promovare si de marketing!
Vasilica se blocheaza- ce vrea sa zica Nicu cu promovare si marketing ? Ca el nu vroia decat sa transporte ceva oameni.
- Nicule, nu vreau sa fac promovare, vreau sa scot un ban in plus.
- Vasilica, asculta la mine: fara promovare nu faci nimic. Si ar trebui sa faci si ceva materiale publicitare, si un curs de sales.
- Ma Nicule, tu ai inebunit? Despre ce vorbesti ?
- Vasilica, eu am duba de 3 ani, si dupa ce am cumparat-o asta am facut primul lucru. M-am dus la un curs de specialitate, am invatat sa caut clientii si sa ma promovez. M-am dus la curs , si sa stii ca a fost bine. Am invatat multe lucruri noi acolo si asta ar trebui sa faci si tu.
- Nicule, si unde ai fost ma?
- Pai am cautat pe baza unui algoritm , cu criteriile bine stabilite. La final am facut un short list cu 3 firme, si din cele 3 am ales unde am facut cursul. M-am inscris la curs, am invatat procedurile de gasit clientii, am invatat procedurile de ofertare si contractare si la final am primit diploma recunoscuta international.
Vasilica era nauc deja. E nu vroia altceva decat sa gaseasca ceva transporturi, sa castige bani din soferie, sa o duca si el mai bine. Si acum Nicu ii spune ca mai este nevoie de cursuri, invatat, si cate si mai cate.
- Nicule, si dupa curs cum a fost?
- Pai dupa curs mi-am facut materiale, am trimis oferte, am trimis propuneri de afaceri, si am asteptat! Mi-am facut un site web, adresa de mail si am colantat masina. Si am asteptat.
- Asa, si cum a mers dupa toate astea? Cati bani ai scos din transportul asta?
- Pai inca sunt in recuperarea investitie, pentru ca mi se amortizeaza in 3 ani tot ce am platit. Dupa amortizarea o sa incep sa fiu pe profit.
Vasilica chiar ca nu mai intelegea nimic acum. Nicu vorbea despre niste lucruri de care nu auzise in viata lui, dar sa le faca si sa se ocupe de el. Se decise sa il intrebe pe Nicu daca merita sa se chinuie sa mearga mai departe:
- Nicule, si merita ma sa ma chinui sa fac transport?
- Vasilica, nu stiu daca merita, dar inveti multe. Eu deja simt ca am contribuit la dezvoltarea societatii noastre si ca sunt un membru de vaza al ei.
Vasilica bea ultimele guri de bere, isi ia scaunul si se uita in gol:
- Mare lucru societatea asta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu